RSS

Jalan-jalan cari makan @ Kerteh : Roti Tempayan

24 Apr
Image

Roti Tempayan @ Kerteh

Minggu ni seminggu lagi bertugas di Kerteh. Ramai kawan-kawan dok ‘rekemen’ Roti tempayan ni, tapi tak berkesempatan nak singgah. So, semalam, saya berkesempatan lepak di Kedai Roti Tempayan ni. Even rancangan Warung Kita Astro pun penah highlight pasal Roti Tempayan ni.

Lokasi kedai ni, just di terletak di tepi jalan Kerteh-Paka. Dari jauh anda akan nampak ‘signboard’ tertulis Roti Tempayan.

Image

Saya singgah ni dah nak maghrib, tapi orang dah mula ramai. Roti tempayan ni sebenarnya sama je dengan Roti Nan. Yang bezanya, di Terengganu ni, perniagaan roti ni, majoritinya adalah Melayu (di tempat lain Roti Nan terkenal di kedai mamak kan =)).

Macam biasa, makan roti tempayan atau roti nan ni, mesti la ada kuahnya kan? Kat sini anda boleh pilih sama ada nak makan dengan kari daging, ayam atau kambing. Saya pilih kambing =)

Pendapat saya, jika diberikan bintang, dari skala 1 (tak sedap) sehingga 5 (sedap gila), saya bagi 3. Boleh la….hehe. Mungkin bagi yang suka makan roti nan kat kedai mamak tu..bagi rating lagi tinggi kot.

Kat kedai ni jugak ada disediakan makanan lain seperti nasi kukus, goreng-goreng dan lain2.

Selamat mencuba!

Advertisements
 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 responses to “Jalan-jalan cari makan @ Kerteh : Roti Tempayan

  1. nuyui

    April 24, 2012 at 6:05 pm

    waahh..sedap tu.tp bukan ke roti tu mkn dgn tandori..

     
    • thexcel

      April 24, 2012 at 8:23 pm

      Yq nuyui…

      Ye. Kalau kat kdai mamak kita biasa makan ngan tandoori 🙂

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: